dinsdag 24 december 2013

AS - dag 24

Wij vertrekken onverwacht naar België. Daardoor wordt het waarschijnlijk wel avond voor ik het patroon van vandaag af heb. Oudste en jongste blijven wel thuis, maar die kunnen dit patroon niet breien ;-). Omdat er vast mensen zijn die vandaag nog aan de slag willen, plaats ik nu het schema en het halve patroon wat ik al wel af heb:


Het venijn lijkt in eerste instantie in de staart te zitten. Gelukkig is dit patroon stukken gemakkelijker dan dat van dag 10.

Van Ans




Brei eerst de tussenrand. Minder in toer 8:  1 steek = 102 steken op de breinaald.


Verklaring van de tekens:
+ = ribbels (recht aan de goede kant én recht aan de verkeerde kant)
I = recht
O = maak 1 omslag
/ = brei 2 steken recht samen
\ = haal 1 steek recht af, brei de volgende steek, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek
P= (plaats 1 kraal) en brei recht
(Brei de even naalden recht.)

Brei daarna verder volgens het schema:


Verklaring van de tekens:
I = recht
- = averecht
O = maak 1 omslag
2 = brei 2 steken averecht samen, steek in in de voorste lussen
Ƨ =  brei 2 steken averecht samen, steek in in de achterste lussen

Brei het hele schema één keer helemaal, brei dan nog een keer de toeren 1 t/m 10.

Brei de tussenrand. Meerder in toer 1: 1 steek = 103 steken op de breinaald.

Kant alle steken losjes af.

Over het spannen van de sjaal komt nog een logje.

Fijne kerstdagen allemaal!!

4 opmerkingen:

Unknown zei

Lieve Anna en Ans,

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het telkens weer plaatsen van de vertaling! Ik heb er veel aan gehad. De laatste dagen keek ik ook telkens op de engelse vertaling zodat ik toch een beetje kan leren hoe engelse patronen zijn....
Heel veel dank!
Ik wens jullie hele fijne dagen met een ieder die jullie lief en dierbaar is!
Al ben ik nu pas bij dag 20, ik hoop de sjaal af te hebben voor 31-12-2013 zodat het toch een 2013 sjaal wordt!!
Nogmaals dank!!
Lieve groet,
Marian

Hobbyrita zei

Hele fijne kerstdagen ook voor jou! Geniet ervan, al het beste voor 2014 en heel fel bedankt om de sjaal voor ons te vertalen Anna! Je bent geweldig!
Als mijn sjaal klaar is, stuur ik je nog een foto door.
Grtjes, rita.

Fenna zei

Anna, nogmaals bedankt voor het vele vertaalwerk. Zo heb ik elke dag mee kunnen breien met de advent-sjaal.
Hartelijk dank!!!
Fijne kerstdagen.

Anoniem zei

Anna
ik wil je bedanken voor al die mooie patroontjes ik heb ze allemaal af gedrukt ik was er nog niet aan. het word vast een pinkster sjaal dat geef niet hij word toch cream.
dak je wel fijne Kerst dagen
en een goed haak en brei jaar
janny van Diejen