maandag 16 december 2013

AS - dag 16

De tijd vliegt........ Ans en ik zijn het er over eens. Dag 16 al weer. Vandaag is er een kabelnaaldje nodig.

Van Ans


Het is vandaag een heel groot rapport, maar niet heel erg moeilijk. Het origineel vind je hier.

Brei eerst de tussenrand. Minder in de toer 1: 1 steek = 103 steken op de breinaald.
Meerder in toer 8: 1 steek = 104 steken op de breinaald.


Verklaring van de tekens:
+ = ribbels (recht aan de goede kant én recht aan de verkeerde kant)
I = recht
O = maak 1 omslag
/ = brei 2 steken recht samen
\ = haal 1 steek recht af, brei de volgende steek, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek
P= (plaats 1 kraal) en brei recht
(Brei de even naalden recht.)



Het kán handig zijn om markeerringetjes tussen de rapporten te plaatsen. Ik heb ze er weer af gehaald. De ringetjes schuiven bij mij op, onder de omslagen door.


Brei dan volgens het schema:



Verklaring van de tekens:
I = recht
O = maak 1 omslag
/ = brei 2 steken recht samen
// = maak een kabel naar rechts: zet 2 steken op een hulpnaald achter het werk, brei de volgende 2 steken recht, brei de steken van de hulpnaald recht.

Brei het hele rapport één keer in de hoogte, brei daarna de toeren 1 t/m 4 nog één keer.

Marian mailt en stuurt een heleboel foto's mee van haar adventssjaal. Op één foto staat dag 10, met een foutje zo vertelt Marian:


Zoek de fout ;-).

Op deze foto's de sjaal tot nu toe:










En een totaaloverzicht:


Dank je wel voor het delen.

1 opmerking:

Lindy zei

Hoi Anna & Ans, fijn dat jullie van iedere dag een verslagje en vertaling maken, vind het wel handig als ik het niet gelijk snap kijk ik ff hier. Alleen ligt mijn tempo niet zo hoog als bij jullie. Ben nu met dag 12 bezig, maar hoop hem wel voor het einde van het jaar af te krijgen. Er gaat toch wel een hoop tijd in zitten, maar ik vind het wel heel leuk om te doen en je houdt er nog iets moois aan over ook. Dus hierbij een tussendoor bedankje voor jullie (extra) inzet! Groetjes, Lindy